Den stora skillnaden

En bild säger mer än tusen ord.

Bara för att visa vad jag menade i mitt förra inlägg Back to Basics registrerade jag den här dagen i ett kostprogram. Jag drack Fettkaffe till frukost och åt rökt lax med en röra av Creeme Cheese (den fetaste) och pepparot och gul paprika till lunch. Det gav följande energifördelning som stämmer bra med min målsättning efter den erfarenhet jag har.

Strikt LCHF enligt mig

Strikt LCHF enligt mig

Byter jag mitt fettkaffe till vanligt svart kaffe blir resultatet så här:

Liberal LCHF enligt mig

Liberal LCHF enligt mig

Den enda skillnaden är med och utan fettkaffe innehållande 2msk av vardera kokosfett och smör.

Fetthalten är helt avgörande för hur det ska fungera för mig, men inte enda parametern. Jag behöver titta på många fler saker för att lyckas, men jag börjar alltid här. Då kommer välmåendet snabbast och därmed motivationen.

Tack för att du läste, välkommen tillbaka

11 svar på ”Den stora skillnaden

  1. Pingback: Fettfördelning | Vägen till 65

    • Hej och tack!
      Jag använder just nu MyFitnesspal för iphone. Under alla år har jag använt ett egenutvecklat i datorn som är mer anpassat efter mina behov. Alla jag testat känns fyrkantiga och omständiga. De bygger på att man registrerar varje tugga och det gör inte jag alls. Jag registrerar någon gång ibland något enstaka mål för ett se fettfördelningen som för mig är viktigast.

  2. Oops!

    Jag skrev min kommentar i förra inlägget innan jag hunnit läsa detta inlägg. Va kul jag fick bekräftelse på det jag skrev där.

  3. Nu känns det som du kommit tillbaka med besked! Fler inlägg än vad det är dagar, kul!
    Fettkaffe verkar vara en stabil grundsten för många, även en bra ”uppsträckning” efter avsteg elller dåliga dagar. Jag brukar ta det som frukost men funderar på att vända på det avsluta dagen med MBC/SMC ( eller kanske rött The på kvällen) Återigen KUL att du har lust att dela igen.

Kommentarer inaktiverade.